שאלה:

אנו משפחה מתחזקת כבר כ 4 שנים, כל יום עוד קצת, לאחרונה שמעתי את סדרת עין הבדולח ואני  מודה לקדוש ברוך הוא שזיכה אותי להתחבר לשיעורים שלך.  יש לי שלוש שאלות:

1. טראומות ילדות וסביבה משפחתית - אני מבינה שכל הייסורים שבאים עליי הם חסד מאת ה' יתברך, זה נכון להסתכל כך גם על כל חוויות הילדות שלי? שאני זוכרת מאז היותי בת שלוש וחלקן חוויות קשות? מה עליי להגיד לעצמי כדי לצאת מהמקום הפגוע והחוסר? 

2. חינוך הילדים והתערבות - התברכתי ב 4 ילדים טובים ברוך השם, עם זאת יש המון מריבות, כעסים קנאה בבית( 3 בנים מתבגרים וגננת קטנה). הכול שלי, אין כלום בחוץ. יש מקום להתערב? להעיר? עין הבדולח מערער את כל יסודות החינוך שחשבתי שהם נכונים. ואני עומדת היום חסרת אונים מול הבן שצועק, תוקף, עובר על כיבוד הורים.. , ומשננת לעצמי בשקט "מחוק ברחמיך הרבים.." מה להגיד לילד? מה להגיד לאח שנפגע? לבעל? איך אני מאזנת גם את העבודה הפנימית שלי וגם את תפקידי כאימא שמתווכת את המציאות הכי טוב שאפשר לילדיי? 

3. עשה לך רב - אנו משתייכים לקהילה באזור מגורינו, יש רב לקהילה, איש חינוך, ירא שמים, אדם טוב, ואני עדיין לא רואה את עצמי נעזרת בו ומאפשרת לו להיות מעורב בחיים האישיים שלי. אני מבינה שיש חובה לעשה לך רב, האם האינטרנט, השיעורים הם מספיקים? כדי שתהליך התשובה שלנו יהיה שלם? תודה רבה (שימרית ציגלר)

 

תשובות:

זכות להחזיר משפחה שלמה בתשובה השם יהיה בעזרך

1. בראש ובראשונה אנו מסתכלים על חוויות הילדות שיצרו אצלנו תקיעויות רגשיות שעלינו לפתור. רושם ראשוני על חוויה יוצר אמונה בתת מודע שאנו כמעט ולא יכולים לשים לב שהיא קיימת אם תעבדי עליהם יותר מעל מה שאת חווה ביום יום תראי שאת מתקדמת הרבה יותר מהר כי משם התחיל הכל. כל אחד ואחד חווה חוויות שונות שהם בדיוק המקפצה שלו ואם הוא יתקן את הרגש הפגוע ע"י הוצאת האור מאותה חוויה הוא יתרומם ממנה ואם ישאר חסר ופגוע הוא ירד ממנה עוד ועוד גם אם היא כבר לא במודע שלו ורק שוכנת שם במעמקי התת מודע. 

2. כל הזמן צריך לנקות אך אם לא ניקית מספיק חזק ועדיין יש בעיה שהיא חיצונית צריך לפעול על פי חוקי התורה זאת אומרת על פי ההלכה. וכל הזמן להמשיך לנקות. 

3. את צריכה שיהיה לך רב להלכה שאם יש שאלה הלכתית יש מי שפוטר לך אותה על פי דעת תורה.

אם ההשקפה זה דרך השיעורים של הרב זה בסדר.