04-6987398 04-6987398
|
|

התמכרויות, חרדות ופחדים

איך מתמודדים עם מצבי חרדה ופחד או התמכרויות

חרדות, פחדים והתמכרויות – הבנה והתמודדות חיובית

במסלול זה נלמד כיצד להתמודד עם חוויות רגשיות שונות אשר מובילות אותנו למקומות שהיינו רוצים לצאת מהם. המסלול מיועד לקהל הרחב, גם לאלה שאין להם ידע מוקדם בנושא.

החרדות, הפחדים והתמכרויות הן חוויות רגשיות טבעיות שמלוות אותנו במשך חיינו. למרות שכמה מהן הן חיוביות ומשמשות כמנגנונים להתרחק ממצבים מסוכנים, יתרונן הן יכולות להיות להפוך להתמודדות קשה ולהוביל להתמכרויות לא רצויות. כאשר חרדות, פחדים והתמכרויות מתגברות, הן יכולות להשפיע באופן שלילי על חיי היומיום שלנו ולהפחית את רמת האושר והשקט הפנימי.

החרדות הן תחושות של חשש ודאגה מפני מצבים ואירועים עתידיים שאנחנו לא בטוחים בהם. הפחדים הם תחושות רגשיות חזקות מפני מצבים או חיוניים שאנחנו מרגישים לא בטוחים להתמודד איתם. התמכרויות הן צריכה מוגברת של דברים, חוויות או חומרים ספציפיים, ואי היכולת להיפרד מהם.

התמודדות חיובית עם הפחד:

  1. הבנת הפחד: חשוב להבין מהם המקורות והסיבות לפחדים שלנו. ברגע שנבין את הפחד, נוכל להתמודד ולשלוט עליו בצורה חיובית.
  2. התמקדות ברגע הנוכחי: נסו להתמקד ברגע הנוכחי ולא להתעסק בדאגות או פחדים עתידיים. תמנעו מלהתמסר לדמיונות שליליים או פנטזיות.
  3. עמידות והתמודדות: נסו להתמודד בצורה עצמאית עם הפחדים. עמדו בפני האתגרים באופן עצמאי והתמודדו עם הפחדים שלכם.
  4. חפשו תמיכה: אל תהססו לפנות לחברים, למשפחה או להדרכה עבור תמיכה במהלך התמודדות עם הפחד.
  5. למדו כיצד להתנהל עם התחושות: למדו כיצד להתמודד עם התחושות והרגשות שלכם, ואיך לאפשר להם לעבור בצורה טבעית וחיובית.

 

סיבות להתרחשות חרדות:

  1. גורמים גנטיים: חלק מאיתנו נוטים להיות יותר חרדתיים מאחרים בטבעם. ישנם גנים שנקראים “גנים של חרדה”, המשפיעים על הרמה של חומרים כימיים במערכת העצבים שמשפיעים על רמת החרדה שלנו.
  2. חוויות קודמות: חוויות טראומטיות או קשות בעבר יכולות להשפיע על הרמת החרדה שלנו. ילדים שחווו תאונות, אובדן או פגיעה חמה יכולים להתפח להיות יותר חרדניים כמבוגרים.
  3. תנאי חיים וסביבה: תנאי החיים והסביבה בהם אנו גדלים יכולים להשפיע על רמת החרדה שלנו. ילדים שגדלו בסביבה דוחפנית, בית בו יש השפעה חרדתית או סביבה מאיימת יכולים להתפתח להיות חרדתים כמבוגרים.

סיבות להתמכרויות:

  1. מנגנוני הגנה: התמכרויות יכולות להיות מנגנוני הגנה עצמיים להתמודד עם מציאות קשה או תחושות לא נוחות. הן יכולות לספק הנאה רגשית מהגעתם אליהן.
  2. תחושת שפע: התמכרויות יכולות ליצור תחושת שפע או עושר גשמי. הרגשות של קסם זה מופיעים בזמן התמכרויות וגורמים לנו לרצות לחזור ולחפש את החוויות הללו שוב ושוב.

לסיכום, החרדות, הפחדים והתמכרויות הן חוויות רגשיות שמשפיעות על רובנו במשך חיינו. אם נלמד להבין את המקור ולנהל את רגשותינו באופן חיובי, נוכל להתמודד חיובית עם חרדות, פחדים והתמכרויות ולהשיג את הרווחה והשקט הפנימי שחלמנו עליהם. עם טיפים וכלים מתאימים, נוכל להשיג חיים בריאים ומאושרים יותר.

עגלת קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

?>
לסדרות
ומסלולי לימוד באתר
דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black
תפריט נגישות