04-6987398 04-6987398
|
|

איך אפשר לשכוח משהו אם הוא כבר צרוב לי בתאי גופי ?

שאלה:

הרב אמר בשיעור על חב"ד שניתן למחוק זיכרונות או לקנות חכמה חדשה ואז לתקן את הדעת. הרי ידוע שקשה מאוד לשנות ולהאמין בחכמה חדשה עד שזה מוטבע באדם. ולמחוק זיכרון בכלל אין מה לדבר שזה נשמע בלתי אפשרי – איך אפשר לשכוח משהו....(המשך השאלה במאמר)

הרב אמר בשיעור על חב"ד שניתן למחוק זיכרונות או לקנות חכמה חדשה ואז לתקן את הדעת. הרי ידוע שקשה מאוד לשנות ולהאמין בחכמה חדשה עד שזה מוטבע באדם. ולמחוק זיכרון בכלל אין מה לדבר שזה נשמע בלתי אפשרי – איך אפשר לשכוח משהו אם הוא כבר צרוב לי בתאי גופי כגון מקרה אונס וכדו'.

איך שיטת 'עין הבדולח' עובדת על זה?

 

תשובה:

היא לא מוחקת את האונס, היא לא מוחקת את הזיכרון – אפילו אדם שימחוק את הרושם שיוצר את הרגש, אז הוא יכול... תראו, שניים עברו אותה טראומה – למשל פציעה במלחמה. אחד עבר את זה מבחינה רגשית מאוד מאוד קשה ויש לו טראומות עשרים שנה אחרי זה וזיכרונות לא טובים ורגשות שליליים. אחד עבר את זה קל ולא נשאר לו שום רושם מזה ברגש, לפחות המודע. מה ההבדל ביניהם? למה אצל אחד אונס – ואני מכיר בחורות רחמנא לצלן שעברו את הדבר הזה נורא... היום זה לא קשה להכיר כאלה כי כל אחת שנייה באה לקליניקה עברו התעללות – זה נורא ואיום מה שקורה בחברה הפתוחה. בכל אופן, אני רואה צורות חיים שונות לחלוטין אצל אישה שעברה את זה ואישה שעברה את אותו דבר – לפעמים זה כמה שנים נמשך הדבר הזה. למה? זה מבנה הנפש, זה דעות, זיכרונות, חוסן רגשי. על זה אפשר לעבוד. לא על זה שהמקרה קרה או לא קרה – אצל שתיהן זה קרה. אלא איך זה ימשיך ברגש, את זה אפשר לשנות. אם לא, כל 'עין הבדולח' זה סתם דיבורים. אפשר לשנות את הזיכרונות שגורמים לי להרגיש אומלל, מסכן, מצו'קמק. לא למחוק את הזיכרון – קרה מקרה וממשיכים הלאה. קל להגיד, נכון? אפשר לעשות, אפשר. זאת העבודה. אפשר לעשות. אני אומר את זה מניסיון, לא סתם תיאוריה. אפשר לעשות – ואת הרגש השלילי שנובע ממקרה רע, על זה אנחנו עובדים. לא על המקרה. המקרה קרה, בסדר, אתה תיזכר בו עוד מאה שנה אבל זה לא יעשה לך את אותו דבר.

 

ניקח מקרה אחר יותר קיצוני – עשו לך משהו רע. אתה בכעס ובתסכול, רוצה לפוצץ את כל העולם, כמו שאנשים מדברים. פתאום בא מישהו ומגלה לך, שזה שעשה לך את זה זה האוהב הכי גדול שלך, והוא עשה את זה כדי להציל אותך ממשהו שאתה לא ידעת שיכול לקרות – אני אומר את זה באופן תאורתי לחלוטין – והנה, עכשיו בוא תראה שזה יכול היה לקרות וזה לא קרה ואתה ניצלת. וואו, אתה מתמלא אהבה אליו. הוא לא יכול היה להגיד לך את זה באותו מקרה שקרה כי לא היית נותן לו לעשות את זה. השתנה הרגש? ודאי. למה? כי השתנה המוחין. לפי הזיכרון שלך מה שהוא עשה זה דבר רע – עכשיו, באו ושינו לך את הדעות, אומרים לך לא, זה לא בגלל זה הוא עשה את זה, הוא עשה את זה מסיבה אחרת לגמרי. כל הרגש התהפך מאויב לאוהב ברגע – אין בזה זמן אפילו.

אין עדיין תגובות.

הוספת תגובתך! “איך אפשר לשכוח משהו אם הוא כבר צרוב לי בתאי גופי ?”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

?>
לסדרות
ומסלולי לימוד באתר
דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black
תפריט נגישות