04-6987398 04-6987398
|
|

בן אדם עצוב יראה סרט, בסיומו של הסרט הוא יחזור להיות עצוב למשך זמן ארוך, גם אם אותו אדם ייפגש עם חבר?

שאלה בנושא 'עין הבדולח':

על פי עיקרון 'פעולה ותגובה', למדנו שאם למשל בן אדם עצוב יראה סרט, בסיומו של הסרט הוא יחזור להיות עצוב למשך זמן ארוך. על פי תפיסה זו, גם אם אותו אדם ייפגש עם חבר שלו כאשר הוא יהיה בעצבות, (המשך השאלה בתוך המאמר)

שאלה בנושא 'עין הבדולח':

על פי עיקרון 'פעולה ותגובה', למדנו שאם למשל בן אדם עצוב יראה סרט, בסיומו של הסרט הוא יחזור להיות עצוב למשך זמן ארוך. על פי תפיסה זו, גם אם אותו אדם ייפגש עם חבר שלו כאשר הוא יהיה בעצבות, התגובה בסיום המפגש תהיה עצבות למשך זמן ארוך – האם לא כך?

 

תשובה:

לא. כי מה הסברנו? שיש פעולות שהן פעולות נורמליות – כמו שאדם עייף הולך לישון, אחרי זה הוא יהיה ערני להרבה זמן. שמחה משיגים על ידי חיבור, ככה זה הכללים של הבורא, חיבור בין נשמות, שאחד נותן אנרגיה לשני –מדברים אחד עם השני. יש חיבורים שהם לא טובים ואחרי זה באמת יהיה עצוב.

אבל חיבור טוב זה המפתח לשמחה, להנאה – חיבור טוב עם אוכל, חיבור טוב עם חבר, חיבור טוב עם אשתי – כל החיבורים הטובים הם הכלל הנכון לגבי שמחה. אבל חיבור לא טוב, זה כמו לקחת חומר שיעורר אותי בלי לישון, זו

תגובה לא טובה. אז על חיבור טוב יש תגובה טובה. חיבור לא טוב יוצר קצר, אז התגובה לא טובה. מה זה חיבור לא טוב? 'להרוויח', אור מהבורא בלי שעשיתי כלי. 

לשבת סתם מול מסך ולראות משהו זה לא לעשות כלי, להיפגש עם מישהו, לדבר איתו, לתת לו אנרגיה, לקבל אנרגיה, לרקוד ביחד, לשמוח – זה כלי, זה כלי לשמחה.

אין עדיין תגובות.

הוספת תגובתך! “בן אדם עצוב יראה סרט, בסיומו של הסרט הוא יחזור להיות עצוב למשך זמן ארוך, גם אם אותו אדם ייפגש עם חבר?”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

?>
לסדרות
ומסלולי לימוד באתר
דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black
תפריט נגישות