04-6987398 04-6987398
|
|

למה האבות הקדושים התחתנו עם יותר מאישה אחת

שאלה:

אנחנו למדים שזוגיות היא דבר עמוק ונשגב והיא חלק מתיקון המידות חיבור בין זכר לנקבה שני חצאים שאינם שלמים ולאחר החתונה הופכים לאחד. איך זה מסתדר בקנה אחד עם העובדה שהאבות שלנו התחתנו עם כמה נשים גם אברהם וגם יעקב לא רק שאין פה חיבור של שניים אלא יש כאן חוסר מוסריות כלפי בת הזוג שצריכה לחלוק אהבתה עם מישהי אחרת. 

 

תשובה:

באמת היום לא מתחתנים עם יותר מאישה אחת - יש חרם דרבינו גרשון, בגלל ירידת הדורות שאם יתחתנו עם שתי נשים הן נקראות 'צרות' אחת לשנייה. אבל אצל האבות הקדושים היה ענין של גדלות הנשמה, ליעקב למשל יש שני שמות יעקב וישראל. כנגד ישראל זו לאה, וכנגד יעקב זו רחל. בגדלות שלהם היה אפשר להתחבר אל יותר מאישה אחת. ליעקב היה 4 שתי נשים ושתי שפחות, בקבלה מוזכר כנגד איזה חלק בעץ חיים זו כל אישה, הנשים זו הפנים והשפחות זה אחוריים  - דברים מאד עמוקים.

בכלל לא כדאי להשוות את המצב שלנו למצב של האבות כי זו מציאות אחרת לגמרי. לא אומרים את זה כדי להתנשא כי זה באמת ככה והדורות משתנים. אפילו שני דורות אחורה - הסבים שלנו, זה כבר לא אותו ראש כמו שלנו היום, לא אותו דבר בכלל כמו היום, מציאות אחרת לגמרי בין גברים לנשים, אין לנו אפשרות לקלוט את זה כי זה עולם רגשי, אמוני, סביבתי ואוירה אחרת לגמרי. אז לא להשוות את עצמנו אליהם.

 

הרצאה מומלצת בנושא - האבות מרכבה לספירות

אין עדיין תגובות.

הוספת תגובתך! “למה האבות הקדושים התחתנו עם יותר מאישה אחת”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

?>
לסדרות
ומסלולי לימוד באתר
דלג לתוכןכפתור לפתיחת תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black
תפריט נגישות